سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت نورپردازی چینش خانه

 آباژور جدید

 

اهمیت نورپردازی چینش خانه

نورپردازی دکورا سیون خانه به اندازه خویش چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت دارااست. تاریک نمی اقتدار زیبایی های دکورا سیون را به خیر و خوبی مشاهده کرد. با نورپردازی مطلوب می قدرت علاوه بر نشان دادن زیبایی چینش خانه، نمای زیباتری نیز به آن اعطا کرد. نورپردازی میتواند فضای منزل را از یکنواختی درآورده و به آن روح و سرزندگی ببخشد. نورپردازی تاثیر متعددی روی چیدمان میگذارد و می‌تواند فضای یک منزل را باشکوه و شیک و یا این که نازیبا و نامطلوب نشان دهد.

 

دسته منابع فروغ و روشنایی، محل نصب و معیار فروغ و روشنایی آن‌ها اهمیت فراوانی در نورپردازی دارااست. نوروفروغ معدود و نا کافی اطراف منزل را کوچک خیس و کسل کننده نشان میدهد. در مقابل نور و روشنایی بیش تر از حد نیز غیر مطلوب بوده و دیده ها را اذیت میکند. نوروروشنایی زیاد روی چیدمان تاثیر منفی میگذارد. مقدار نوروفروغ بایستی مطلوب و اندازه باشد و بتوان آن را در اختیار گرفتن کرد.

 

 

 

نورپردازی چیدمان خانه به صورت همگانی و عملکردی

در نورپردازی امروزی مدرن از سه مدل نورپردازی تحت به کار گیری میگردد:

 

نورپردازی همگانی یا این که کلی

نورپردازی عملکردی

نورپردازی متمرکز 

 با اجرای درست آن‌ها می اقتدار نورپردازی دکورا سیون خانه به شکلی بی سابقه انجام اعطا کرد. نورپردازی همگانی یا این که کلی مهمترین مدل نورپردازی بوده که سراسر فضای اتاق را پر‌نور می‌نماید. نورپردازی کلی سبب ساز میشود اشخاص بتوانند فضای کلی اتاق را به خیر چشم و بتوانند در درون خانه به راحتی رفت و آمد کنند.

 

از لامپ های سقفی توکار، لامپ های ال ای دی روکار و … برای نورپردازی کلی استعمال می‌شود. جور دیگر نورپردازی دکورا سیون خانه، نورپردازی عملکردی یا این که نورپردازی مرتبط با عمل می‌باشد. نورپردازی عملکردی با اعتنا به عمل های اشخاص در بخش های گوناگون خانه انجام میشود. نورپردازان با اعتنا به گونه کار و فضای متبوع دسته مرجع نور و روشنایی و معیار فروغ را مشخص و معلوم می‌کنند. این گونه نورپردازی در فضاهایی که به نور و روشنایی بیشتری نیاز دارا هستند، اجرا میشود. در انجام کارهایی مانند آشپزی، طعام میل کردن، مطالعه و … نورپردازی عملکردی لازم می‌باشد.